Gisteren mochten de kinderen thuisblijven, maar de juffen moesten wel naar school. Wij leerden over coöperatieve leerstrategieën. Moeilijke woorden, maar toen ik er vandaag een beetje van in de praktijk bracht, was de hele klas enthousiast. Vraag maar eens naar de 'high five' (wanneer ik dat zeg, moeten ze ook hun hand in de lucht steken en zwijgen) en de klasbouwer 'tweetal' (wandelen rond op muziek, als ik zeg 'tweetal' geven ze een 'sticky high five' aan degene die het dichtst bij hun staat en dan mogen ze per twee vertellen over hun lievelingseten, om beurt kleuren opnoemen, woorden met een bepaalde letter zoeken,...). Ze kunnen dit al heel goed. Dit is maar héél kort uitgelegd, maar we zullen er nog veel mee doen.
Ook hebben we nog eens wat dierenspelletjes gedaan. Eerst de apenspelletjes nog eens herhaald, en nadien een leeuwenspel (diep inademen en bij de uitademing brullen als een leeuw : zie foto's) en een paardenrace (variatie op berenjacht : dit kenden ze nog goed van bij juf Agnes!). Leuk!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten